Aika rientää, taitaa tulla pian kaksi vuotta kun olen viimeksi kirjoitellut. Ajattelin että voisi tehdä itselle hyvää alkaa taas kirjoittelemaan rahankäyttöön ja yleensäkin elämään liittyvistä iloista ja suruista. Hurjaa tahtia en lupaa mutta edes jotain höpinää kuitenkin. :-)

Niin, viimeisessä jutussani olin ojassa... vaikka siitä on jo pitkä aika pelkään talvikelejä, varsinkin lunta. Onneksi menen töihin niin aikaisin että muita ei juuri tiellä liiku, voin siis ajaa vaikka neljääkymppiä 20 km:n matkan jos siltä tuntuu. Menkööt muut lujaas, minulla ei ole kiire hautaan.

Autohan meni silloin ihan päreiksi ja kaskoa ei ollut. Ostin hätäpäissääni vastaavan käytetyn, 6900 € + korot ja kulut yli 7%. Ehdin ajaa reilun kuukauden kun työpisteelläni eli autokaupassa oli hyvä tarjous Kiasta. Korko 0,77 %, ei muita kuluja. Sain hyvän maksusuunnitelman ja ostin uuden Kia Rion. Nyt on velkaa pirusti enemmän kun ennen mutta uusi ja turvallisempi auton parilla ilmaisella huollolla ja seitsemän vuoden takuulla alla. Sillä meikänainen päästelee pitkään pätkän! :-)

Edelleen serustelen saman miehen kanssa, sen jolle minun ja lapsiensa yhteensaattaminen tuottaa tuskaa... en ole nimittäin vieläkään lapsia virallisesti tavannut! No, jotenkin sitä vaan sopeutuu asioihin... ainakin olen oppinut kärsivällisyyttä. Rakastamme kuitenkin toisiamme ja yhdessä on tarkoitus pysyä lopun ikää, tavalla tai toisella. Hyvin varovasti on jopa yhteen muutosta puhuttu, mutta ei ole kiirettä.

Mitäs muuta... Suureksi surukseni toinen kissani sairastui ja päästettiin sateenkaarisillalle tammikuussa. Olen edelleen täysin varma siitä että hän sairastui stressin takia. Naapuriin muutti silloin kaksi suursnautseria jotka haukkuivat jopa 12 tuntia yhtä soittoa emääntänsä ollessa poissa. Kissani oli hyvin herkkä muutoksille ja jatkuva meteli oli sille liikaa. Onneksi muuttivat pian pois, mutta minä olen yhtä rakasta köyhempi. Lääkärikäyntejä varten jouduin myös nostamaan joustoluottoa, maksan niitä vieläkin...Ikävä on suuri, onneksi minulla on tuo toinen tuholainen joka tunti sitten yritti pyykkikaappiin ja veti huuhteluaineet ja saippuat pitkin lattioita...omaksi riesakseen huuhteluaine osui eminnäkseen hiekkalaatikkoon! :-D

Tämä riittänee tänään, ensi kerraksi yritän ynnätä velkojani ja säästöjäni kasaan. Shoppailu on jonkinasteinen ongelma edelleen ja toivon uuden vuoden tuovan siihen muutoksen. Palataan ruudulle!