Nyt kyllä meikätytön logiikka ei jaksa ymmärtää.... mietin tota tammikuun pakkaselle menoa vaan. Miten mä olen muka pakkasella jos mulla on ennen tilipäivää vielä rahaa jäljellä, Visaa ei ole käytetty enempää kun maksettu ja säästötilillekin on siirtynyt rahaa? EIKU JOO.... mä oon tollo. Siis mähän olen maksanut laskuja veronpalautuksilla jotka ovat toisella tilillä, enkä ole merkinnyt niitä kun joulukuulla tuloiksi, siitähän se johtuu. Heti kun kirjoitti asian niin aivosolmu aukesi! Kirjoittaminen siis kannattaa aina. :-) Ja eihän se mun joulukuukaan ole miinuksella ollut vaan plussalla...

Viikko ilman töitä, ainakin toinen edessä, sitten kyllä joutaisi jo töihin, alkaa olla levännyt olo. Olen sinnitellyt ilman kaupassa käyntiä koko viikon! Huomenna taitaa olla pakko hakea maitoa, tuo maitojauhe ei ole oikein kummoista kahvissa... Ja perunoita, pakkasessa on lihaa, kalaa ja jauhelihaa, niillähän sitä mennä pörisee ensi viikon ihmeesti.

Autokin laitetaan kuntoon huomenna, toivottavasti ei tule mitään takkua, ei sillä ettenkö ex-mieheni taitoihin luottaisi, yleensä asioilla nyt on vaan taipumus mennä takkuun. Pessimisti ei pety...

Tekisi hirveästi mieli mennä joku päivä pizzalle, olen himoinnut sitä jo pari viikkoa. Omatekemä ei ole sama asia. Tuntuu vaan rahan tuhlaukselta, niinkun kaikki nykyään. No, tilasin kuitenkin eBaysta ohennussakset ja sellasia teriä millä voi tukkaa leikata. Tulivat maksamaan alle 7 €, joten haukkuvat hintansa takaisin alle yhdellä kampaamokäynnillä. Nyt pitäisi miettiä miten muotoilen asian kampaajalleni... Se on kumma juttu, kampaajan vaihtaminen tai ajan peruminen, niinkuin olisi pettämässä pahemman kerran.

Kylläpä ajatus harhailee.

Vielä muutama kuukausi sitten saatoin surutta ostaa tai tilata mitä vaan luomatta ajatustakaan sille että ne pitää maksaakin ja kovilla koroilla yleensä vielä. Sisustusta, vaatteita, kenkiä,tekniikkaa. Nyt mietin joka latia ja jos jotain ostan ihan tarpeeseenkin, niin harmittaa rahanmeno aivan järjettömästi. Olisi vaan kiva maksella velkoja ja laittaa säästöön loput. Nyt varsinkin kun tilillä on rahaa tilanne on outo. Luulin että tulee hinku shoppailemaan, mutta ei, tuli hinku maksaa paaaljon velkoja! Vaan ei voi ennenkun tietää kauanko niillä rahoilla pitää elää. Kirottua!

Velkapiirakkaa en viitsinyt vielä päivittää, ei ole kun pari kymppiä kutistunut, katsotaan sitten kun on joustoluottoa ja silmälaseja taas maksettu. 52 viikon säästöhaasteen toteutan epämääräisessä järjestyksessä rahatilanteen mukaan, nyt olen säästänyt viikot 12 ja 28 eli 40 €. Ei käy loppuvuosi liian hurjaksi näin.

Sellaista höperehtimistä tälle sunnuntaille!